Yabancı Dil Eğitimi

Erken yaşlarda yabancı dil eğitiminin çocukların zihinsel ve duyusal üstünlükleri ve esnekliklerinden dolayı çok daha etkin sonuçlar verdiği kanıtlanmıştır. Ana dillerinde yeni yeni yetkinlik kazanan öğrencilerimiz ikinci bir dilin sisteminin ayrımına varıp o dili de ayrı bir dil olarak benimserler; ikinci bir dille erken yaşta tanışan çocuklar, bu şekilde değişen dünyanın yaygın kullanılan bu diliyle dünya hakkında daha fazla farkındalık kazanma şanslarını arttırırlar. Bu nedenle, Gülen Yunus Anaokulu’nda Yabancı Dil Etkinliğinin temel amacı İngilizce ve İspanyolca ile ilk kez tanışan çocuklarımıza bu dilleri sevdirmek ve diğer kültür ve dillere karşı farkındalık yaratmak ve hoşgörü uyandırmaktır.

Kurumumuz da yabancı dil eğitimleri tamamen çocukların gelişimlerine uygun olarak eğlenceli ve akademik bir şekilde verilmektedir. Uyguladığımız sistem ‘’Total Physical Response ‘’ adı verilen hareket ve günlük kullanıma dayalı bir yöntemdir. Bu yöntemde öğretmen öğrenci iş birliğine dayanan, aktif yönlendirici uygulama söz konusudur. Öğrenci öğrenim süresinde aktiftir, öğretmenin rolü öğrenmeye olanak yaratıldığı bir ortam hazırlamak ve sunmaktır. Günlük yaşamdan örnekler seçilip, okul ortamında hareketli bir şekilde anlatılmaktadır. Ek olarak, etkileşimli etkinliklerle, çocukların kinestetik, duyuşsal ve görsel zekâ gelişimlerine aynı anda veya ayrı ayrı hitap edilmekte ve böylece farklı öğrenme şekillerine sahip öğrencilerimizin tümünün aktif katılımı amaçlanmaktadır.

Kurumumuzda yabancı dil eğitimi tüm gün uygulanmaktadır. Her sınıfın haftanın 5 günü 40 dakikalık ders programları mevcuttur. Öğretmenlerimiz, Cambridge,Oxford ve Longman- Pearson yayınlarını takip etmektedir. Bunun yanında çocukların da çok sevdikleri kukla Kenny İngilizce eğitimlerinde onlara yardımcı olmaktadır. Çocuklar, şarkılar eşliğinde dans ve drama ile İngilizce ve İspanyolca derslerini tüm eğlencesiyle işlerler. Zaman zaman okul olarak yaptığımız gezilere yabancı dil öğretmenlerimiz de katılmakta, böylece dışarı hayatta da karşılaştıkları birçok şeyi, ikinci dillerini de kullanarak değerlendirebilmektedirler. Doğa, çevre ve sosyal hayat hakkında iletişim kurma becerileri gelişmektedir.

Kaynaklar

  • Oxford yayınlarına ait Playtime A, Playtime Workbook (Anasınıfı)
  • Little Pockets, Pockets 1-2 (Pearson- Longman)
  • Flashcard’lar
  • Audio CD / Interactive Songs for Smartboards
  • Story Cards
  • Puppets
  • Temaların konularına uygun içerikte Worksheet’ler kullanılmaktadır.
  • Realia (Öğretme ve öğrenme amacıyla kullanılan gerçek objeler )

Bizi Sosyal Medyadan Takip Edebilirisiniz