Yaş Gruplarına Eğitim

2000 Yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı olarak kurulan Anaokulumuzdaki eğitim programları, Milli Eğitim Bakanlığı'nın belirlemiş olduğu yasal mevzuat ve buna bağlı olarak hazırlanan kurum yönetmeliği çerçevesinde uygulanmaktadır.

Gülen Yunus Anaokulu eğitim programı, gelişimsel gereksinimleri karşılamayı, gelişim alanlarının birbiri ile olan dinamik etkilemişimi desteklemeyi, öğrencinin tüm alanlarındaki davranışlarını daha üst düzeye çıkarmayı, çeşitlendirmeyi ve zenginleştirmeyi hedeflemektedir.

Bu yüzden okulumuzda HIGH SCOPE Eğitim sistemi ve MULTIPLE INTELLIGENCE (Çoklu Zeka) eğitim sistemi uygulanmaktadır. High Scope eğitim yaklaşımı 1962 yılında ABD’de DAVID P. WEIKART ve meslektaşları tarafından gerçekleştirilen günümüzde Dünyanın birçok ülkesinde uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim yaklaşımıdır. Bu öğrenme modeli ile aktif ve etkin öğrenmenin içsel insana özgü yönüyle evrensel bir nitelik taşımakta olup UNICEF tarafından en iyi eğitim sistemi ödülünü almıştır.

Anaokulumuzda uygulanan bir başka eğitim modeli de, MULTIPLE INTELLIGENCE (Çoklu Zeka) ile HOWARD GARDNER geliştirdiği Çoklu Zeka Kuramıdır. Söz konusu eğitim modellerine göre, insanlar sekiz farklı zeka bölümüne sahiptir. Bireyler öğrenme, problem çözme gibi durumlarda bu sekiz farklı zeka türlerini kullanabilir. Bu sekiz zeka çeşidi, sekiz farklı araç ve yöntemlerden oluşmaktadır. İnsanlar sahip oldukları zeka çeşitleriyle ne kadar aktif hale getirilirse zihinsel ve nörolojik olarak beyinde o kadar köprüler oluşur. Bu nedenle Okul Öncesi Eğitim Döneminde, Kurumumuzda, çocukların kendilerini keşfedecekleri, zengin öğrenme ortamlarının sunulması son derece önemlidir. Ünlü Eğitim Filozof JOHN LOCKE ‘’zihin boş bir levhadir’’ sözünde dediği gibi her çocuk kendisine sunulan imkanlarla, kendi içinde ait olduğu doğal ortamıyla, özel bir gelişim sürecine sahiptir. Bu yüzdendir ki baskın olan zeka bölümlerini ya da farklı bir deyişle Her insanın kendine özgü kolay öğrendiği öğrenme yolunu kullanarak o insana öğrenmede zorlandığı pek çok şeyi öğretebiliriz. Bu yolla çocuklarımızın kendilerine en yakın gelen,en çok zevk aldıkları ilgi ve yetenek alanlarını tanıma öğrenme için kapılar açabiliriz.Çünkü biliyoruz ki pozitif öğrenmenin çocuklarımız üzerinde katkı sağlayarak onların öğrenmelerini kolaylaştıracaktır. Bütün bu metotlarımız ile öğrenme beş ana noktadan oluşmaktadır;

  • 1. Malzeme : Çocuğun çeşitli biçimlerde kullanabileceği çok amaçlı bol miktarda malzeme olmalıdır.
  • 2. Kullanma : Çocuk nesneleri özgürce kullanmalıdır. Çocuklara araştırma ve deneme özgürlüğü verilmelidir.
  • 3. Seçim : Ne yapacağına, nasıl yapacağına, hangi malzemeleri kullanacağını çocuk karar verir.
  • 4. Dil : Çocuk yapmakta olduğu şeyi anlatmalıdır. Açık uçlu sorular sorulmalıdır. Örneğin; Bunu nasıl yaptın,Başka neler yapabilirsin vb. sorularla çocukların düşünerek cevap vermeleri kendi sözcüklerini seçmelerine olanak sağlanmalıdır.
  • 5. Destek : ‘’Yapı İskelesi’’ : Yöntemi ile akran eğitimini ön plana çıkararak yetişkinler ve akranlar çocuğun problem çözme yaratıcılık çabalarını görüp teşvik etmelidir.

Bu eğitim metodu ile sınıf içerisindeki Öğretmen Modeli, çocukların bilgiye ulaşmasını sağlayacak, olgunlaşmaya götürecek, doğru yolu bulmalarında onlara eşlik ederek, destek veren kişiler olarak yer alacaktır. Bu sistemde öğretmen sınıfta çocuklara çok çeşitli materyaller sunarak onları planlama, planlarını uygulama ve sonucunun üzerinden geçme yönünden destekler. Dönem içerisinde her bir çocuğun yapmış olduğu etkinlik ve portfolyolarla Öğretmen ve Uzman Okul Pedagog tarafından velilerimize sunum yapılır.

Sınıflarımız Yaş ve gelişim özelliklerine göre oluşturulup, Fen Doğa Atölyesi, Müzik-Orff Atölyesi,Sanat Atölyesi,Yabancı Dil Atölyesi,Hayal ve Blok Köşeleri dahil olmak üzere Mutfak Cooking Activities ile çeşitli öğrenme merkezlerinden oluşmaktadır. Kurumumuz Maltepe Üniversitesi İnsan Hakları Uzmanı Destekli Proje ile 3-6 yaş gruplarında Okul Öncesi Felsefe Eğitimi vererek ilklerden birini gerçekleştirmiştir.

Alanlarında uzman branş öğretmenlerimizle birlikte haftanın beş tam günü YARATICI DRAMA, FOLKLOR, YOGA , İNGİLİZCE VE İSPANYOLCA, BALE, SANTRAÇ branş derslerimizle öğrencilerimizin gelişimleri ve öğrenmeleri desteklenerek gelişen düşünen, akıllı, cesur vizyon sahibi bireyler yetiştirmekdir. Çocuklarımızın bedensel, bilimsel, duygusal, sosyal kültürel, dil hareket gibi çok yönlü gelişimlerini destekleyen bir ortamı hazırlamaya özen gösteren kurumumuz OUTDOOR CLASS ACTIVITIES ile "OKUL TOPLUMUN LABORATUARIDIR" Felsefesinin ilhamıyla eğitimi sınıf dışına çıkararak bahçe etkinlikleriyle çocuklarımız drama, hikaye, resim ve grup oyunlarını bahçemizde gerçekleştirmektedir.

Bu nedenle okulumuz eğitimiyle, yaparak yaşayarak öğrenen çocuklarımızı;
  • 1. Tecrübe
  • 2. Yetenek
  • 3. Yaratıcılık
  • 4. Neşe
  • 5. Pozitif Enerji
  • 6. Duyarlılık
  • 7. Doğallık
İçinde yarınlara hazırlayan kurumumuz sorumluluk duygusu kazanmış akıllı ATATÜRK İLKE VE İNKILAPLARINDAN ödün vermeyen çağdaş bireyler yetiştirmektedir.

Bizi Sosyal Medyadan Takip Edebilirisiniz